Monday, June 13, 2011

Otongo

Verde, pana sus, la cer, mainile iubitului meu sunt ca ploaia, sunt picaturi care imi acopera corpul, una cate una... Iubitul meu e inalt, atinge stelele, ma face sa zbor, e soarele, e luna, e verdele care ma inconjoara, e piatra pe care m-am intins, rece si dura, este in iedera care m-a impresurat, este in aerul pe care il respir, este in frunzele care imi acopera narile, este ploaia care imi astampara setea, iubitul meu este vantul care ma ravaseste...




Cand am deschis ochii, el nu mai era acolo. Eram singura, in jungla verde, cu sunetele ei, cu aerul ei greu si umed. Nu stiu cat timp a trecut, nu stiu cum am reusit sa ma ridic de pe pietrele reci, care imi muscau din spate, una cate una... De ce acolo? Stiam de ce. Pentru ca trebuia sa se razbune pe mine. "Acum suntem chit", imi soptise in timp ce ma tragea spre el. "Acum stii si tu cum e..." De ce crezusem ca va fi altfel? Luni de zile il urmarisem, cum muta piatra dupa piatra catre atelierul tatalui sau, si cum isi pregatea uneltele, cum isi potrivea fiecare lovitura. "Nu te mai uita dupa baiatul cioplitorului!", mi-a spus bunica intr-o zi, "Nu e bun de tine! Tu nu vezi ca asta nu vede altceva in afara de piatra rece pe care o framanta in maini?"... dar nu mi-a pasat. Intr-o zi, in drum spre piata, i-am aruncat o privire. Statea in usa mica a atelierului si parea ca asteapta ceva. "Vreun caraus", mi-am zis, dar m-am inselat. I-am simtit ochii fierbinti pe fata mea, pe maini, pe coapse, si atunci am stiut. Se uita la mine. Am simtit ca ma arde, ca ma mistuie atunci si acolo, ca, daca incap vreodata pe mana lui, nu mai am scapare. "Fereste-te de asta!" mi-a suierat bunica, "fereste-te de el ca de necuratu'! N-o sa-ti aduca decat lacrimi si o viata amara. In afara de asta, in curand nu o sa mai ai de-a face cu nimeni...". Nu am inteles-o. Am luat-o inainte si am ras in sinea mea de cuvintele ei, pe care mi le-am alungat repede din minte. Nu stiam atunci, am aflat mai tarziu ca avea dreptate. De aia am facut-o. De aia l-am lasat sa se razbune pe mine, ca sa ma razbun pe ea. Afurisita sa fie pe veci pentru ce mi-a facut!

No comments:

Post a Comment